'Max en de toverstenen' - een verhaal die we verder verzinnen....

We blikken terug op het vorige thema, want we kregen bezoek van de mevrouw van de viswinkel. We kregen een klasgeschenk en een lekkernij. DANKJEWEL!

We hebben veel tijd gespendeerd aan het verhaal: 'Max en de toverstenen.'

- Gesprek: Wat zou de titel 'Max en de toverstenen' willen zeggen. 

- Verhaal (deel 1) beluisteren en herhalen.

- De kinderen verzinnen zelf het verdere verloop van het verhaal.

- Alle kleuters maken 1 tekening bij het verhaal. Dit wordt samengebundeld tot 1 boekje.

Ons eigen prentenboekje is klaar.... De kinderen zijn trots op hun eigen boekje.





De kleuters stelden zich de vraag hoe hun tekening in een kleiner boekje kon.... Dus nam ik ze mee naar het kopieerapparaat.

Stenen onderzoeken 






 Bouwen en fantasiespel met de muizen en verschillende stenen.















Bouwen met de grote blokken.


Fantasiespel in de zandbak 'Max en de toverstenen'.

Letterhoek: woorden vormen, stenen op schrijfpatronen leggen, muis tekenen.






Boekenhoek: via de praatmuur worden de nieuwe woorden herhaalt. Zoek de 10 muizen die verstopt zitten in de boeken.






De turnles bij juf Hilde wordt rustig afgesloten met een relaxatiemomentje met stenen.

Gezelschapsspel: 'de gouden steen'. (Hierbij staat schatten en meten centraal)






Digibord: speel de verschillende spelletjes die horen bij het verhaal van Max en de toverstenen.


Fijne motoriek: we proberen zo mooi mogelijk te knippen rond de stenen en kleven deze op. We tekenen onszelf en kleven deze tekening op de stenen.






Vrij knutselen met glinsterpapier.


Spelen met de kiezelsteentjes.


We oefenen de raamfiguren eerst op het digibord. De week erna mogen de kinderen dit zelfstandig doen in hun werkboekje.






Schilderen op een tegel.




Krullenbollen.







Maak de verschillende oefeningen in het werkboekje.



Welke kokers wegen evenveel? Welke grote doos weegt zwaar of licht? + opdrachtje: zorg ervoor dat de witte kei en de kleine kiezelsteentjes evenveel wegen.








Luisterspel: Hoeveel stenen hoor je vallen?