We blikken terug op het vorige thema, want we kregen bezoek van de mevrouw van de viswinkel. We kregen een klasgeschenk en een lekkernij. DANKJEWEL!
We hebben veel tijd gespendeerd aan het verhaal: 'Max en de toverstenen.'
- Gesprek: Wat zou de titel 'Max en de toverstenen' willen zeggen.
- Verhaal (deel 1) beluisteren en herhalen.
- De kinderen verzinnen zelf het verdere verloop van het verhaal.
- Alle kleuters maken 1 tekening bij het verhaal. Dit wordt samengebundeld tot 1 boekje.
Ons eigen prentenboekje is klaar.... De kinderen zijn trots op hun eigen boekje.
Stenen onderzoeken
Bouwen en fantasiespel met de muizen en verschillende stenen.
Letterhoek: woorden vormen, stenen op schrijfpatronen leggen, muis tekenen.
Gezelschapsspel: 'de gouden steen'. (Hierbij staat schatten en meten centraal)
Digibord: speel de verschillende spelletjes die horen bij het verhaal van Max en de toverstenen.
We oefenen de raamfiguren eerst op het digibord. De week erna mogen de kinderen dit zelfstandig doen in hun werkboekje.