koud, koud, koud, koude handen, koude oren, koud, koud, koud, mijn tenen zijn bevroren, koud, koud, koud, ik heb superkoud, wanten, muts en sjaal, ik wil het allemaal!
De afgelopen 2 weken werkten we rond dit prentenboek:
We leerden hierbij een liedje en een versje die jullie misschien thuis wel al gehoord hebben.
koude handen op elkaar
klappen maar, klappen maar
koude handen in elkaar
wrijven maar
klappen, wrijven, zwaaien met je arm
zo word je weer lekker warm!
In dit thema deden we heel wat fijn motorische vaardigheden zoals schrijfdans, patronen volgen, vormen zoeken en seriƫren van kleur
Een sneeuwman versieren
Schrijfdans: de sneeuwman
zoekplaten
spelletjes op het digibord
sneeuw ( scheerschuim en verf)
De kleuters tekenden een muts en hiervan werd een afdruk gemaakt op papier
De winter verteltafel
spelletjes spelen
De beebot: Dimitri de sneeuwman was zijn muts kwijt dus moesten we hem met onze bij terugvinden
sneeuw knippen met verschillende soorten scharen
een ijsblok kappen tot het speelgoedje tevoorschijn kwam
De winter verteltafel
spelletjes spelen
De beebot: Dimitri de sneeuwman was zijn muts kwijt dus moesten we hem met onze bij terugvinden
sneeuw knippen met verschillende soorten scharen
een ijsblok kappen tot het speelgoedje tevoorschijn kwam