Stanneke Sneeuwmanneke

 koud, koud, koud, koude handen, koude oren, koud, koud, koud, mijn tenen zijn bevroren, koud, koud, koud, ik heb superkoud, wanten, muts en sjaal, ik wil het allemaal! 

De afgelopen 2 weken werkten we rond dit prentenboek: 


We leerden hierbij een liedje en een versje die jullie misschien thuis wel al gehoord hebben.

koude handen op elkaar 
klappen maar, klappen maar 
koude handen in elkaar 
wrijven maar 
klappen, wrijven, zwaaien met je arm 
zo word je weer lekker warm! 





kleikaarten: we maken een sneeuwman 

In dit thema deden we heel wat fijn motorische vaardigheden zoals schrijfdans, patronen volgen, vormen zoeken en seriĆ«ren van kleur 

Een sneeuwman versieren 
Schrijfdans: de sneeuwman

 zoekplaten 
spelletjes op het digibord 
sneeuw ( scheerschuim en verf) 
De kleuters tekenden een muts en hiervan werd een afdruk gemaakt op papier 
De winter verteltafel 









spelletjes spelen 



De beebot: Dimitri de sneeuwman was zijn muts kwijt dus moesten we hem met onze bij terugvinden 




sneeuw knippen met verschillende soorten scharen 



een ijsblok kappen tot het speelgoedje tevoorschijn kwam
een sneeuwman beker maken