We kijken uit naar de komst van Sinterklaas.


Gympiet zoekt een lief. In elke klas wordt 1 poster gemaakt. Welke juf wordt het nieuwe lief van Gympiet?




Iedereen mag stemmen op zijn favoriete juf of meester en wie de meeste stemmen krijgt, wordt misschien het nieuwe lief voor Gympiet.


Iedereen kiest wat hij op zijn kroon wil knutselen.... 

Kroon met paard: kleuren, knippen, poten vouwen.

 

Mijter: schilderen of stempelen, vorm van de mijter tekenen, patroon kleven, kruis knippen en kleven, versieren met diamanten.

Kroon met schoorsteen: stempelen, kleuren, knippen.

Met plasticine je eigen naam maken.




De letterkoekjes eerlijk verdelen.




We spelen op de nieuwe speeltoestellen.




We zoeken de letters van de woorden. Wie dit graag doet, mag ook themawoorden schrijven.






Relaxatie met pluimen.





Schrijfpatroon: de golven van de zee.







Het schrijfpatroon (golven) werd eerst op een groot blad geoefend, daarna proberen we dit ook op een gewoon blad. 


Matrixspel met 4 gradaties.




We tekenen Sinterklaas of zwarte piet met behulp van een stappenplan.



Vrij bouwen of met een voorbeeldkaart.


Ontdekken wat drijft en wat zinkt...


Gericht speelgoed zoeken in de speelgoedboekjes.


Genieten van het verkleden en rollenspel.









Iedereen rijmt met concrete materialen.


Welke woorden horen we uit de praatmuur? Genieten van een prentenboek en zoekplaat.





Sinterklaas komt op bezoek op onze school.















De Sint bracht veel verschillende spelletjes voor de ganse kleuterschool. Deze spelletjes worden in de loop van het schooljaar in alle klassen gespeeld.



Met de helft van de klasgroep genieten we van een gezelschapsspel met de bewoners van het rusthuis. (op 21 januari mogen de andere kleuters naar het rusthuis)













Genieten van het spelen.







De jarigen van november maken speculaaskoekjes.
















Muzikale partituur: de kleuters van onze klas kunnen jullie vertellen wat ze moesten doen tijdens dit muzikale spel.



Het paard wil graag een deken dat hem warm houdt, maar hem ook beschermt tegen de regen. Samen onderzoeken we onder welke stof het paard nat wordt of droog blijft.






Donderdag hadden we ons schoentje gezet.... Die nacht kregen we bezoek.... Wat is er met onze klas gebeurd....