L2A*Weekverslag. #16

 


Een nieuw weekverslag ! 


  • Start van de dag : 
    • Lezen op niveau.
    • tafels oefenen.
    • inoefenen TE + TE (zonder brug)

  • Wiskunde :
    • Getallenkennis : 
      • Herhaling getallen tot 100.
    • Bewerkingen : 
      • TE + TE (zonder brug),
      • deeltafel 4 
    • Meetkunde : 
      • Ruimtefiguren & vlakke figuren.

  • Taal / spelling : 
    • Spelling : WP 13 - woorden eindigend op d/t en b/p
    • Luisteren en spreken: 
      • We beluisterden het verhaal van Roodkapje. Nadien moesten we in groepjes geheimschrift ontcijferen. Na het ontcijferen mochten we in de klas op zoek naar een codebrief. Op de brief stond een prent. We vertelden aan de klas wat onze prent te maken had met het sprookje van Roodkapje. 
    • Taalbeschouwing : 
      • Het alfabet. 
    • Technisch lezen : 
      • Speelse opdrachten omtrent woordenschat.

  • Schoonschrift : 
    • Inoefenen hoofdletter S + L.
    • Aanbreng hoofdletter G.
    • We gaven elkaar eens een deugddoende lettermassage.

  • Wereldoriëntatie : 
    • Dinsdag / vrijdag 
      • Het verhaal van Intepedinte ging verder. Piecegrientje ontsnapte en kon met de hulp van Meneer Mol tot bij het wasspeldenvrouwtje geraken. Nu is hij een stap dichter bij het betoveren van de fles. We gingen aan de slag met afval en maakten een rijdende molwagen. Vrijdag deden we een kleine molrace ! 
    • Donderdag : 
      • We maakten kennis met de containerkids. Zij leren ons hoe we op een goeie manier moeten sorteren. 


  • Muzische : 
    • Per twee bedachten we een elfje over Intepedinte. Het was een pittige opdracht want we mochten ons elfje niet schrijven, maar typen. De juf leerde ons hoe we ons lettertype kunnen vergroten, verkleinen, veranderen van kleur, ... We leerden zelf hoe we een kleine afbeelding moeten invoegen ! 😊


  • Godsdienst: 
    • Mijn familie = superhelden ! We dachten na over volgende vraag: "Wie van onze familie is een echte superheld ? Wie staat steeds voor mij klaar als ik het moeilijk heb ?" We gingen hierover in gesprek met elkaar.
    • Een hele week lang hebben we een vriendje uit onze klas 'begluurd'. We schreven onze bevindingen neer in een goed - nieuws - krant. We zijn benieuwd wat we over onszelf zullen lezen in het krantje !
    • We beleefde plezier aan de meditatieopdracht. We brachten onze gevoelens onder in een abstract schilderwerkje. 


  • Varia : 
    • Lili werd donderdag 8 jaar. We vierden haar in de klas. 

Prettig weekend !