L2A * Weekverslag. #10

 


Een nieuw weekverslag. Prettig weekend !

  • Start van de dag : 
    • Lezen : woordrijen, leesteksten op niveau, ...
    • Klassikaal inoefenen : getallen tot 100 + rekentypes tot 100.
    • Tafels flitsen. 

  • Wiskunde : 
    • Getallenkennis : 
      • getallen tot 100 : ordenen op een getallenlijn, sorteren van klein naar groot, ...
    • Bewerkingen :
      • Maaltafel 10
      • Bewerkingen tot 100 : T + T / T + E / E + T
    • Meetkunde :
      • ruimtelijke oriëntatie : beweging en richting - wegbeschrijving
    • Metend rekenen :
      • Volume





  • Taal / spelling : 
    • Spelling : WP 7 - woorden met staartjes / kleefletters 
    • Taalbeschouwing : woordgroepen maken, synoniemen en tegengestelden.
    • Technisch lezen : Leescircuit ronde #4
    • Varia : 
      • We maakten 2 toetsen om thema 3 af te sluiten.
      • De juf vertelde een Sintverhaal om het 4e thema te starten. 
  • Schoonschrift : 
    • Aanbreng hoofdletter W
    • Inoefenen hoofdletter V en W

  • Wereldoriëntatie : 
    • Maandag : 
      • We trokken richting de toekomst en ontdekten dat alles evolueert. Denk maar aan luisteren naar muziek ! Juf bracht een oude cassettespeler mee. Vol verwondering luisterden we naar de uitleg. Zoveel werk om gewoon naar een liedje te luisteren ! We zijn blij dat we nu spotify of youtube hebben. We stonden stil bij de vraag : "Hoe zal ons speelgoed er binnen 20 jaar uitzien ?"
    • Dinsdag : 
      • We lazen infofiches over de vier seizoenen. Per seizoen bouwden we een ID op. We mochten ons eigen werk verbeteren. 
    • Woensdag : 
      • Tijd heeft ook te maken met 'op tijd komen', 'openingsuren', 'feestjes', ... We leerden openingstijden, uitnodigingen, ... aflezen, begrijpen en interpreteren. 
    • Vrijdag : 
      • Herhaling van het thema ter voorbereiding op de toets.  

  • Muzische : 
    • Maandag : 
      • We werkten onze dromenvanger af ! 
    • Donderdag : 
      • Muzisch taalgebruik / dramatisch spel : spreekwoorden over tijd. We ontdekten verschillende soorten zegswijzen / spreekwoorden over de tijd. Nadien mochten we in groepjes een situatie bedenken waarbij we één van de spreekwoorden konden gebruiken. 
    • Vrijdag : 
      • Muzikale opvoeding : We beluisterden het muziekstuk : 'De vlucht van de hommel'. Dit is een muziekstuk met verschillende tempo's en ritmes. We tekenden op het ritme van de muziek, bewogen op de muziek en achterhaalden de instrumenten in het muziekstuk.

  • Godsdienst :
    • Op maandag ontdekten we de betekenis van het doopsel. We evalueerden ook het thema want dinsdag hadden we een proefje. 

  • Varia : 
    • Donderdag maakten we kennis met een nieuw Axendier. Wie kan ook zo goed geheimen bewaren zoals Itsj, de uil ? 
    • Ina was jarig ! Ze won een Just Dance momentje met de hele klas.