Weekbericht #31
- TAAL / LEZEN :
- We lazen elke dag 10 minuten.
- Eerste ronde van het leescircuit.
- We maakten enkele taaltoetsen om thema 9 af te sluiten.
- SPELLING :
- Controledictee 4 !
- SCHOONSCHRIFT :
- Inoefenen hoofdletters I + F + K + H + J met verbindingen.
- Inoefenen hoofdletters V + W + Z + T + D met verbindingen.
- WISKUNDE :
- NIEUW :
- optellen met 3 getallen (= haakjes).
- de centiliter
- de omtrek van grillige figuren meten
- HERHALEN :
- We oefenen dagelijks de tafels en de bewerkingen a.d.h.v. een oefenboekje.
- Alle rekentypes op een rij.
- Kwart voor / kwart over.
- WERELDORIËNTATIE :
- Maandag + dinsdag : opstarten van het nieuwe project rond de dino's ! We bekeken een tijdslijn en maakten kennis met het Mesozoïcum en zijn onderverdelingen (Trias, Jura en Krijt). Ook kwamen we te weten dat de aarde eerst een grote koek was nl. het Pangea. Dit schoof uit elkaar en zo kregen we de continenten. Zo kregen we ook meteen het antwoord op onze onderzoeksvraag : "Waar woonden / leefden de dino's?" We bespraken ook het einde van het dinotijdperk a.d.h.v. de meteorietinslag in Mexico.
- Woensdag : "Geboorte en de groei van een dino." We lazen een "grote mensen artikel" over de vondst van een dino-embryo in China. We ontleden de tekst en gingen als echte studenten aan het werk. Met een markeerstift in onze hand duidden we alle kernwoorden aan om zo vlot te kunnen antwoorden op de vragen van de juf.
- Donderdag + vrijdag : De soorten dino's. We werden in groepjes verdeeld en maakten een dino ID. We vulden onze dino ID in a.d.h.v. een infofiche dat we kregen van de juf. Op deze manier komen we wat meer te weten over enkele bekende dino's. Maandag stellen we onze dino aan elkaar voor.
- MUZISCHE VORMING :
- Repeteren voor het schoolfeest !
- Varia:
- Verkennen van het Axendier 'de pauw' bij juf. Elsy.