L2A ~ #25. Wat hebben we geleerd deze week ? 👩‍🏫

 We sluiten de week af met een nieuw weekverslag.

Veel leesplezier & geniet van het weekend. 


  • TAAL / LEZEN : 
    • We gingen de tweede week van de jeugdboekenmaand in. Deze week bezochten we elke dag het boekenrestaurant. 
      • Dag 1 : Kies een boek dat je niet zo lekker zal vinden.
      • Dag 2 : Kies een boek waarvan je eens wil proeven. 
      • Dag 3 : Kies een boek dat je super lekker zal vinden. 
      • Dag 4 : Kies een boek van de menukaart dat je deze week nog niet geproefd hebt. 
    • Woensdag kwamen er voor de eerste keer enkele mama's / papa's en oma's met ons lezen. 

  • SPELLING :
    • Geen WP deze week. We maakten een controledictee. 

  • SCHOONSCHRIFT :
    • Aanbreng hoofdletter B + verbindingen.
    • Aanbreng hoofdletter R + verbindingen. 

  • WISKUNDE : 
    • NIEUW : 
      • maaltafel 7 
    • INOEFENEN : 
      • Herhalen leerstof sprong 9 om de toets te kunnen maken. 
      • Rekentypes (optellen) tot €100 (met en zonder brug) door elkaar. 
      • Geld tellen tot €100 a.d.h.v. een hoekenwerk. 

  • WERELDORIËNTATIE :
    • Maandag : De eigenschappen van de lente ontdekken a.d.h.v. een weettekst. We wisselden informatie uit in kleine groep. 
    • Dinsdag : We ontdekten dat alles groeit en bloeit in de lente. Daarom haalden we onze groene vingers tevoorschijn en zaaiden / planten we radijzen, bonen, tuinkers en zonnebloemen. Het was wel een beetje gek. Sommige zaadjes werd in zand geplant, een ander potje mag geen water krijgen of moet in het donker staan, ... Aan de hand van dit experiment zullen we ontdekken wat planten nodig hebben om goed te kunnen groeien. We deden al een kleine voorspelling, maar zijn toch benieuwd naar het eindresultaat. 
    • Donderdag : We gingen naar het bos om de lente op te snuiven. 

Klik op de foto (hieronder) om ons als echte onderzoekers aan het werk te zien in het bos. 


  • MUZISCHE VORMING :
    • Dramatisch spel / muzisch taalgebruik : 
      • De juf verdeelde ons in groepjes. Met ons groepje moeten we een sprookje naspelen dat we vorige week beluisterd hebben. Het sprookje spelen we na a.d.h.v. een poppenspel. Per groep kregen we een strookje. Op dit strookje stond de titel van ons sprookje en een QR code. Door de QR code te scannen, kwamen we op een filmpje van Klaas Vaak. Het filmpje hielp ons om het sprookje terug op te frissen. Deze week gingen we aan de slag met het maken van onze personages en décorstukken. Binnenkort starten we met de repetitie. Wordt vervolgd ... 

  • GODSDIENST : 
    • Het verhaal van de lamme werd verder verdiept.

  • VARIA :
    • Nieuws uit Axenland ! We ontdekten de eigenschappen van de poes a.d.h.v. verschillende opdrachten. We genoten van deze opdracht bij juf. Elsy. 
    • Ilayza wordt 8 jaar dit weekend. We vierden dit al uitgebreid in de klas. Klik hier om de jarigen van maart te bekijken.