- TAAL / LEZEN :
- We lazen elke dag 10 minuten in een leesboekje, leesmapje, leeskaart, ..
- Begrijpend lezen : informatie aflezen op diverse uitnodigingen.
- Stellen : een uitnodiging schrijven voor een feestje naar keuze met behulp van pictogrammen.
- We genoten deze week ook af en toe van een voorleesmomentje.
- SPELLING :
- WP 16 : woorden met au of ou
- SCHOONSCHRIFT :
- Aanbrengen hoofdletter M + verbindingen.
- Inoefenen hoofdletter N + M met verbindingen.
- WISKUNDE :
- We oefenen elke dag onze tafels. Dit doen we a.d.h.v. de tafelcirkel ofwel door gewoon te flitsen.
- NIEUW :
- deeltafel 6
- rekentype : TE + TE (met brug)
- de decimeter
- WERELDORIËNTATIE :
- Maandag : We hadden het over restjes die eigenlijk geen restjes zijn. We dachten na over manieren om voedselverspilling tegen te gaan.
- Dinsdag : Als een échte containerkid gingen we aan het werk. Aan de hand van verschillende hoekjes leerden we sorteren. Zo speelden we een sorteerspel met mini - containers, een kwartet en het grote afvalspel. Ook maakten we enkele slogans om de kinderen op onze school te sensibiliseren.
Klik op de foto om ons aan het werk te zien !
- MUZISCHE VORMING :
- muzisch parcours :
- Het muzische parcours stond in het teken van Intepedinte. We luisterden naar het vervolg van het verhaal. Piecegrientje ontmoet Jantje Flieder Fladder Fluit. Samen met opa Sol en de muzieknoten wordt de toverdrank voor een 2e keer betoverd.
- Beeldopvoeding : Gezamenlijke kijkplaat / tekening schilderen over Intepedinte. Elke groep vult de vorige groep aan. Zo kregen we een echte klastekening !
- Muzikale opvoeding : muziekstukje maken met afval. Dit deden we a.d.h.v. een zelfgemaakte partituur.
- Dramatisch spel : We speelden het verhaal van Intepedinte na a.d.h.v. verschillende attributen.
- Bewegingsexpressie : situaties uitbeelden die te maken hebben met afval / de natuur (bv. beeld uit dat je een plastic flesje bent dat geplet wordt).
Klik op de foto om ons aan het werk te zien.
- GODSDIENST :
- De veertigdagentijd :
- Nadenken over hoe wij kunnen 'vasten'. We maakten voetafdrukken om te tonen dat we samen op weg zijn naar Pasen. Op elke voetafdruk schreven de kinderen wat zij tijdens de vasten een beetje meer / minder zullen doen.
- We vergeleken het vasten in de Islam (= de Ramadan) met onze vastenperiode.
- VARIA :
- Deze week vierden we Carnaval !
- Maandag : Gek - hoofddeksel - dag
- Dinsdag : Gek - kapsel + kleuren van de school - dag
- Woensdag : Gekke - snoetjes - dag !
- Donderdag : Fluo - dag !
- Vrijdag : CARNAVAL !
- In de voormiddag beluisterden we het muziekstuk Le Carnaval des Animaux. Hierbij deden we allerlei opdrachten. In de namiddag vierden we de jarigen van januari en februari. We knutselden maskers van snoep. Nadien mochten we de snoepjes opsmullen terwijl we dierenmaskers knutselden. Klik op de foto om alle foto's te bekijken.
FIJNE VAKANTIE !