L2A ~ #21. Wat hebben we geleerd deze week ? 👩‍🏫

Een nieuw weekverslag ! 
Veel lees- en kijkplezier. 

  • TAAL / LEZEN : 
    • We lazen elke dag 10 minuten in een leesboekje, leesmapje, leeskaart, ..
    • Schrijfopdracht : een instructie, bestaande uit max. 4 stappen, schrijven. 
    • Taalbeschouwing : zelfstandige naamwoorden. 
    • Begrijpend lezen : stappen van een knutselopdracht / zoekopdracht in goeie volgorde zetten. De knutselopdracht mochten we écht uitproberen. Even kijken of we de stappen in goeie volgorde hebben gezet. 🤔

  • SPELLING : 
    • Geen woordpakket deze week ! 

  • SCHOONSCHRIFT :
    • Aanbreng hoofdletter U + verbindingen.
    • Aanbreng hoofdletter Y + verbindingen.

  • WISKUNDE : 
    • We oefenen elke dag onze tafels. Dit doen we a.d.h.v. de tafelcirkel ofwel door gewoon te flitsen. 
    • Op speelse wijze ontdekten we de verschillende soorten hoeken : stompe, rechte en scherpe hoek. We leerden de begrippen : hoekpunt en benen. Tijdens het tekenen leerden we dat de beentjes van de hoek steeds uit het hoekpunt moeten vertrekken ! We mochten van de juf ook al eens experimenteren met de geodriehoek (ook al is dit nog geen leerstof voor ons, maar 🤫).
    • Temperatuur aflezen (boven en onder nul graden). 
    • OEFENEN : 
      • TE + E / E + TE / TE - E (met brug) in gemengde reeksen. 
      • Tabellen en grafieken aflezen. 

  • WERELDORIËNTATIE :
    • Maandag : We gingen van start met ons nieuwe werothema : 'natuurvriend'. Hierbij maakten we kennis met het land van Intepedinte en de wereld van Douwdzjoons. Aan de hand van dit verhaal leren we om op een goeie manier voor de natuur en de wereld te zorgen. 
    • Dinsdag : We stonden even stil bij ons eigen energie-, water-, en afvalverbruik. Hierbij maakten we reclamespots om mensen te sensibiliseren en tips te geven om hun voetafdruk zo klein mogelijk te houden. 
    • Donderdag : We leerden de oorzaken en de gevolgen kennen van de plastic soepKleine acties zoals bv. een brooddoos gebruiken of een hervulbare fles helpen ook de opwarming van de aarde tegen te gaan. 

  • MUZISCHE VORMING :
    • muzisch taalgebruik : 
      • We maakten een elfje over Intepedinte en Douwdzjoons. 
    • beeldopvoeding : 
      • We maakten een tekening van Intepedinte met gekleurde vetkrijtjes. Naast het land van Intedepinte maakten we ook een tekening van het land van Douwdzjoons. Hiervoor leerden we werken met houtskool. 

  • GODSDIENST : 
    • Het 4e onderwerp : 'dragen en gedragen worden' werd opgestart. Dit deden we a.d.h.v. vertrouwensspelletjes waarbij we elkaar via challenges naar de overkant moesten brengen. 

  • VARIA : 
    • We gingen deze week voor de eerste keer gaan zwemmen. 
    • Deze week werkten we super flink. Hierdoor hadden we vaak tijd voor een leuk bewegingstussendoortje. Klik hier om ons in actie te zien ! 
    • De eilandjes zijn terug ! We ontdekten - met veel plezier - de Valentijnseilandjes.