Een nieuwe maand = een nieuw weekverslag !
Veel lees- en kijkplezier.
Veel lees- en kijkplezier.
- TAAL / LEZEN :
- We lazen elke dag 10 minuten in een leesboekje, leesmapje, leeskaart, ...
- Poëzieweek : spelen met woorden. We ontdekten het homoniemen in gedichten.
- Begrijpend lezen : een uurrooster en een agenda correct leren aflezen.
- We maakten een schrijftoets.
- SPELLING :
- WP 14 : woorden met een doffe klank (herhaling)
- SCHOONSCHRIFT :
- Inoefenen hoofdletters S + L + G + E (met verbindingen)
- Herhalen + oefenen van de moeilijke verbindingen
- WISKUNDE :
- We flitsen elke morgen onze tafels !
- We losten oefeningen van het type TE + E (met brug) met 3 getallen op.
- We maakten kennis met een verhoudingstabel.
- OEFENEN :
- TE + E / TE - E (met brug) door elkaar.
- uur, halfuur en kwartier
- WERELDORIËNTATIE :
- Maandag : De seizoenen hebben ook te maken met tijd. Aan de hand van infofiches en verbetersleutels gingen we aan de slag. We maakten van elk seizoen een seizoensID.
- Dinsdag : We leerden borden met openingstijden lezen en begrijpen.
- Donderdag : Het thema werd afgesloten met een speelse herhaling. We maakten ook nog een toets.
- MUZISCHE VORMING - DE POËZIEWEEK
- muzisch taalgebruik :
- We maakten kennis met het gedicht : Die gekke juffrouw Boggemog ! We leerden hoe we een gedicht expressief en op een leuke manier kunnen voordragen. In ons groepsbubbeltje oefenden we onze voordracht. Wat later in de week brachten we ons gedicht naar voor. Juryleden Mats en Léonie beoordeelden - met een strenge blik - elke voordracht.
- Op vrijdag was er voor onze klas een Kinderpoëzieroute. We ontdekten leuke gedichten en voerden hierbij gekke opdrachten uit.
- GODSDIENST :
- Stagiaire Tineke vertelde ons het verhaal van Zacheüs. Aan de hand van verschillende werkvormen verdiepten we ons in het verhaal.