L2A ~ #8. Wat hebben we geleerd deze week ? 👩‍🏫

Een nieuw weekverslagje, veel plezier ermee ! 🍂


  • TAAL / LEZEN : 
    • We lazen elke dag 10 minuten in een leesboekje, leesmapje, leeskaart, ...
    • We sloten ons 2e taalthema af door enkele proefjes te maken. 
    • Op vrijdag ontdekten we een nieuw hoekje van het leescircuit. De groepjes uit de weetjeshoek deelden met plezier hun weetjes.  

  • SPELLING : 
    • WP 4 : woorden met ui

  • SCHOONSCHRIFT :
    • Inoefenen hoofdletter I en F + verbindingen.
    • Aanbreng hoofdletter K + verbindingen.
      • We oefenen eerst grootmotorisch met onze magische wasco, daarna kleinmotorisch in het werkboek. 
      • Als we heel netjes schrijven, krijgen we van de juf een BLING BLING letter !

  • WISKUNDE : 
    • We maakten onze 2e sprongtoets ! 
    • We flitsen elke morgen onze tafels ! 
    • herhalen : 
      • rekentypes tot 20 : 
        • TE - E (met brug)
        • alle types tot 20 door elkaar
        • maal- en deeltafel 2 
      • kloklezen : het halfuur
    • Evenwijdige lijnen.

  • WERELDORIËNTATIE :
    • We werkten verder aan ons seizoensthema over de herfst : 
      • De lagen van het bos ontdekken. Hierbij maakten we in groepjes een infoplaat op over een bepaald dier dat voorkomt in één van de lagen. 
      • We trokken richting het bos om allerlei opdrachten te doen : de onderkant van een paddenstoel spiegelen, de omtrek van de boom meten, op zoek gaan naar vruchten en dieren, kriebeldieren bekijken in een loepepotje, ...
      • We leerden dat blaadjes niet zomaar van de bomen vallen. We maakten kennis met de term : bladgroen.

  • MUZISCHE : 
    • We maakten een herfstpartituur en bedachten zo een eigen muziekstukje met natuurlijke materialen. 

  • GODSDIENST : 
    • We begonnen met ons 2e onderwerp : geboorte en groei. We verkenden het thema a.d.h.v. diverse opdrachten : foto - opdracht, relaxatie, uitwisselen van gedachten,  ... 
    • Bijbelverhaal : Mozes gered uit het water. 
      • Verkennen van het verhaal.
      • Verdiepen van het verhaal a.d.h.v. de opdracht met het magische oog. 


  • VARIA :  
    • We mochten een nieuwe leerling verwelkomen. Welkom in onze klas Nathan ! 
    • Vrijdagnamiddag werden we opnieuw ondergedompeld in de wereld van Axenland. We maakten uitgebreid kennis met de Kameel, het meest volgzame dier van Axenland. Tijdens deze activiteit ontdekten we de eigenschappen van een goeie en een slechte kameel, we volgden de pasjes van een just dance dansje en probeerden zo goed mogelijk de tekenopdrachten van ons vriendje uit te voeren. 
    • Elke dag voorziet de juf een momentje 'zelfstandig werk'. Wat kunnen wij al flink zelfstandig onze taakjes inplannen en afwerken binnen de tijd !