Hier zijn we dan, met het eerste weekverslag van oktober. 🍂
Veel lees - en kijkplezier !
- TAAL / LEZEN :
- We lazen elke dag 10 minuten in een leesboekje, leesmapje, leeskaart, ...
- Het tweede taalthema werd opgestart. We beluisterden het verhaal van de ridder die bang was in het donker. Na het verhaal vertelden we aan elkaar onze eigen angsten.
- Schrijfopdracht : we maakten een zoete memory. Per twee kregen we 10 prenten en 10 lege hokjes. Voor elke prent bedachten we een korte zin. Deze schreven we op het lege hokje. Op deze manier kregen we een memory.
- Op vrijdag maakten we enkele taalopdrachten om onze woordenschat uit te breiden.
- SPELLING :
- WP 2 : woorden met dubbele kopjes (sn-, st-, sp-, sm-, ...)
- SCHOONSCHRIFT :
- Inoefenen letters : j, g, p, y, ij + verbindingen.
- Inoefenen letters : z, s, c en x + verbindingen.
- WISKUNDE :
- herhalen :
- getallen tot 20
- rekentypes tot 20 :
- T + T / T + E / E + T
- T - T / T - E
- TE + E / E + TE (zonder brug)
- TE - E (zonder brug)
- Aanbreng maaltafel 2
- We ontdekken de meter aan de hand van enkele meetopdrachten in het schoolgebouw.
- WERELDORIËNTATIE :
- We plaatsten foto's uit onze schoolomgeving op de luchtfoto en de plattegrond van Pittem.
- We herhaalden de leerstof van het afgelopen thema a.d.h.v. verschillende opdrachten. Op deze manier konden we ons voorbereiden op ons eerste proefje.
- MUZISCHE OPVOEDING :
- We beluisterden het Axenlied. Na het lied dachten we na welk totemdier het best bij ons past. We tekenden dit dier volgens de eigenschappen van Salvador Dalì. Nadien gingen we aan de slag met vetkrijtjes en waterverf. Bekijk hier de mooie resultaten !
STAP 1 : het Axendier tekenen en inkleuren met vetkrijt.
STAP 2 : De achtergrond schilderen met waterverf. In onze achtergrond werken we met overgangen.
STAP 3 : het eindresultaat. Zie hier de poezen in onze klas.
Dit zijn de grootste genieters van L2A !
Er zitten ook enkele leeuwen in onze klas. Zij nemen graag de leiding.
Maar ook enkele schildpadjes vullen onze klasgroep aan. Zij houden ervan om tot rust te komen op hun eigen plekje.
Tot slot hebben we ook nog 2 lieve bevers in onze klas. Zij staan steeds voor een ander klaar en vinden het fijn om een ander te helpen. Wat lief !
- GODSDIENST :
- We schilderden in groepjes het scheppingsverhaal. Zo had de juf nieuwe vertelprenten om het verhaal van de schepping aan ons te vertellen.