L2A ~ #24. Wat hebben we geleerd deze week ? 👩‍🏫

 Veel lees- en kijkplezier.


  • TAAL: 

- We lazen iedere dag 25 minuten in ons leesboekje.

- Begrijpend lezen : informatie uit een uitnodiging halen. 

- Stellen: een eigen verjaardagsuitnodiging maken met pictogrammen.

- We maakten kennis met de nieuwe hoekjes in het leescircuit. 




  • SPELLING:

- Klankenweek : korte, lange en andere klanken.


  • SCHOONSCHRIFT:

- Hoofdletter P + verbindingen.


  • WISKUNDE:

- Aanbreng en inoefenen rekentype: TE - TE (met brug).

- Aanbreng deeltafel 6.

- Inoefenen kloklezen: uur, halfuur kwart over en kwart voor. 

- We leerden een enkelvoudige tabel opmaken en aflezen. 

- We maakten onze 9e sprongtoets ! 


  • WERELDORIËNTATIE

- We beluisterden het sprookje van de Rode Schoentjes. In heel wat sprookjes zijn schoenen heel belangrijk bv. de gelaarsde kat, Assepoester, Klein Duimpje, ... 

- We leerden over de verschillende sluitingen (bv. velcro, rits, gesp, veter, ...), verschillende soorten schoenen (bv. sandaal, slipper, hoge schoen, schoen met hak, ...), verschillende soorten stoffen (bv. wol, katoen, nylon, ...)

- We maakten tomatensoep ! We werkten coronaproof:

- De juf waste haar handen en sneed alle groenten. Tijdens het snijden gaf ze wat uitleg over de rokken van de ui en de delen van de tomaat. 
- We mochten de juf assisteren door: groenten in de kom te gieten, roeren, mixen ... Onze handen werden steeds ontsmet net zoals de materialen. 
- We moesten soms ook wat wachten bv. tijdens het stoven van de groenten. Tussendoor mochten we in ons tomatenboekje werken. Zo leerden we bv. een recept aflezen, werkten we met een verhoudingstabel om uit te rekenen hoeveel ingrediënten we nodig hadden, ...

 De soep was reuze lekker, maar wel héél warm !  

Klik op de foto om ons aan het werk te zien ! 


 

  • MUZISCHE:

- We werkten ons marktkraampje af.

Klik hier om alle resultaten te zien. 


  • GODSDIENST:

- We werkten in hoekjes om ons thema af te ronden.

  • Bouwhoek: maak de bouwwerken na in Kapla. Welke blokken dragen elkaar zodat het bouwwerk stevig is ? 
  • Beweeghoek: draag elkaar zoals op de prenten. 
  • Toneelhoek: speel het stripverhaal van de Heilige Christoffel na.
  • Multiculturele hoek: aan de hand van brieven ontdekken we hoe mensen in andere culturen elkaar 'dragen'. 
  • Knutselhoek: maak stokpoppetjes en speel het verhaal van de lamme na.

Klik hier om enkele foto's te bekijken. 


  • VARIA:

- We genoten van ons wekelijks bingelmoment.

- We maakten kennis met de voorlaatste geluksvogel: Kagoe. Hij leert ons #kleingelukskes te waarderen.